Hyvän olon tekoja Sidekick Reuma -hyvinvointiohjelmalla

Jos luet viestin mieluummin selaimella, klikkaa tästä

UUTISKIRJE

15.3.2021

Hyvän olon tekoja Sidekick Reuma
-hyvinvointiohjelmalla

Sidekick Reuma -hyvinvointiohjelma on uusi 16 viikon kokonaisuus, jossa edetään askel kerrallaan kohti hyvää oloa. Älypuhelimeen ladattavassa suomenkielisessä sovelluksessa on omat ohjelmat nivelreumaa ja nivelpsoriasista sairastaville. Ohjelmaa voivat kuitenkin käyttää kaikki, jotka kokevat siitä olevan itselleen hyötyä. Ohjelma on maksuton ja sen voi aloittaa silloin kun itselle sopii.

Reumaklubi – uusi virtuaalinen kohtaamispaikka

Reumaliitto on avannut kaikille reuma- sekä tuki- ja liikuntasairauksien kanssa eläville ihmisille avoimen virtuaalisen kohtaamispaikan. Reumaklubilla voi järjestää matalalla kynnyksellä kerhoja, tapaamisia ja aktiviteetteja. Myös yhdistysten kokoukset onnistuvat klubilla kätevästi. Viisi erilaista huonetta mahdollistavat sen, että jokainen löytää omaan tapahtumaansa ja tarpeeseensa soveltuvan kohtaamispaikan.

Keltaisen nauhan päivä tulee taas

Reumaliitto kannustaa Keltaisen nauhan päivänä liikkeelle tuki- ja liikuntaelinten terveydeksi. Tänä vuonna Keltaisen nauhan päivä alkaa kuminauhajumpalla keskiviikkona 17.3. klo 9.30. Iltapäivällä on luvassa tanssihetki klo 13.45. Molemmat livelähetykset näet Keltaisen Nauhan päivän Facebook-sivulta. Jaa oma liikuntahetkesi #keltaisennauhanpäivä.

Keltaisen nauhan päivä 2021 - kuvassa Marko, Tinja ja Heta.

Milla Aleniuksen SLE on aina ollut poikkeuksellisen ärhäkkä.

Reuma-lehti: Harvinainen SLE – ei kahta samanlaista

SLE on harvinainen reumasairaus, jonka tunnistaminen voi olla vaikeaa. Hoidossa on tärkeää huomioida liitännäissairaudet.

Reumatologiassa ultraäänestä on tullut perustyökalu.

Reuma-lehti: Kuvantaminen vie pintaa syvemmälle

Kuvantaminen tuo uutta tietoa sairauksista ja niiden syistä. Kuva vaatii tekijänsä ja tulkitsijansa.

Reuma-lehti on jäsenetu

Saat neljä kertaa vuodessa ilmestyvän Reuma-lehden jäsenetuna, kun kuulut johonkin jäsenyhdistysistämme.

Reumahoitajachat tiistai-iltaisin

Reumahoitaja vastaa kysymyksiin chat-palvelussa Reumaliiton verkkosivulla tiistai-iltaisin. Kun chat on avoinna, se näkyy Reumaliiton verkkosivun oikeassa alalaidassa osoitteessa reumaliitto.fi. Chatissa voi kysyä lyhyitä, itseä askarruttavia kysymyksiä omahoidosta tai esimerkiksi lääkkeisiin ja niiden käyttämiseen, rokotuksiin tai leikkauksiin liittyen. Chat on avoinna tiistaisin klo 17–19 toukokuun loppuun asti.

Reumatroppi-luentoja joka kuukausi

Reumatroppi-hankkeen verkkoluennot jatkuvat:

• ke 14.4.2021 klo 14–15 Positiivinen psykologia
  • pe 23.4.2021 klo 13–14 Jalkaterveyden omahoito reumasairauksissa
  • ke 12.5.2021 klo 14–15 Joogaa luonnossa

Teemailta perheille – aiheena lapsen kipu

Miten lapsen tai nuoren kivut voivat vaikuttaa koko perheeseen? Miten lapsi ilmaisee kipua? Mitä voi tehdä kivun lievittämiseksi? Entä miten huolehtia omasta jaksamisesta? Näitä aiheita käsitellään torstaina 18.3. klo 18–19.30 verkkotapahtumana järjestettävässä teemaillassa Tukea vanhemmille: Kun kipu koskettaa perhettä.

Iso Roobertinkatu 20-22 A
info@reumaliitto.fi
vaihde (09)476155

Suomen reumaliitto   Suomen reumaliitto   Suomen Reumaliitto ry   Suomen Reumaliitto ry   Suomen Reumaliitto ry

Jos haluat peruuttaa tilauksen, klikkaa tästä.